9 Mar 2012

Τα social media «προσλαμβάνουν»


Με την ανεργία στην Κύπρο να καταγράφει το Φεβρουάριο νέο ρεκόρ, αφού ανήλθε στο 9,6%, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 32 χιλιάδες ανέργους, τα δεδομένα στην αγορά εργασίας διαφοροποιούνται πλέον αισθητά. Η ζήτηση προφανώς αυξάνεται, δυστυχώς όμως η προσφορά έχει περιοριστεί. Η διαδικασία εξεύρεσης εργασίας πρέπει να λαμβάνει υπόψη διάφορες παραμέτρους, κάτι που πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους. Ο τρόπος προσέγγισης, η έξυπνη προώθησης των γνώσεων, της εμπειρίας και των δυνατοτήτων ενός υποψήφιου εργαζόμενου, αλλά και η εύστοχη προβολή της προσωπικότητας αποτελούν «κλειδιά» για τον καθένα.

Με την ανάπτυξη των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως για παράδειγμα το Facebook, το Twitter και το LinkedIn, οι εταιρείες έχουν πλέον τη δυνατότητα, εύκολα και άμεσα, να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, κάτι που όπως γίνεται αντιληπτό, μπορεί να διαδραματίζει καίριο σημείο σε μια διαδικασία πρόσληψης προσωπικού. Επομένως, εάν κάποιος βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας, θα πρέπει όχι μόνο να διαμορφώσει σωστά το βιογραφικό του σημείωμα, αλλά και να προσέξει ιδιαίτερα τη συμπεριφορά του στα κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί υποψήφιοι για μια θέση εργασίας συντάσσουν το βιογραφικό τους, προνοούν για τη συμπερίληψη συστάσεων από προηγούμενους εργοδότες τους και προετοιμάζονται για τις προσωπικές συνεντεύξεις, ωστόσο, ξεχνούν µια λεπτομέρεια… να διαμορφώσουν τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο.

Φωτογραφίες, posts, απόψεις (πολιτικές και μη), συμμετοχή σε διάφορα fan pages και κάθε άλλου είδους δραστηριότητα στα social media, είναι διαθέσιμη για κάθε εταιρεία να αξιολογήσει εντοπίζοντας απλά το διαδικτυακό προφίλ του υποψηφίου, στην περίπτωση που οι ρυθμίσεις ασφαλείας δεν είναι σωστά επιλεγμένες. Οι εν λόγω πληροφορίες αξιοποιούνται εκτενώς από τους μελλοντικούς εργοδότες και, όπως όλα στη «μάχη» των προσλήψεων, µπορεί να βοηθήσουν έναν υποψήφιο να ξεχωρίσει ή (συχνότερα) να «καεί».

Προς απόδειξη των πιο πάνω, σας παραθέτω μερικά στοιχεία από έρευνα που διεξήγαγε το Τµήµα Διοικητικής Επιστήµης και Τεχνολογίας του Οικονοµικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε στελέχη διαχείρισης ανθρωπίνου δυναµικού ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Στην ερώτηση εάν χρησιμοποιούν το Internet (π.χ., Google) και τα social media για να αναζητήσουν πληροφορίες για τους υποψηφίους, το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι το χρησιμοποιούν πάντα ή συχνά, το 44% το χρησιμοποιούν σε µέτρια συχνότητα, ενώ µόλις το 16% απάντησαν ότι δεν το χρησιμοποιούν ποτέ.

Τα πιο πάνω στοιχεία και ποσοστά ενδεχομένως να έχουν διαφοροποιηθεί από την περίοδο διεξαγωγής της έρευνας. Η διαφοροποίηση αυτή προβλέπεται να επηρεάζει περισσότερο τις εταιρείες που αναζητήσουν πληροφορίες για τους υποψηφίους, καθώς το ποσοστό αυξάνεται.

Τα δηµόσια σχόλια ενός ανθρώπου στα social media λένε πολλά για τον χαρακτήρα του. Να έχετε πάντοτε κατά νου… τα social media «προσλαμβάνουν».