27 Jul 2010
Δημόσιες Σχέσεις και SME’s
ΑΠΟ τις πιο συχνές ερωτήσεις που δεχόμαστε ως επαγγελματίες του κλάδου δημοσίων σχέσεων, είναι κατά πόσον οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να αντέξουν το κόστος της παροχής τέτοιων υπηρεσιών.
Θα ήθελα από την αρχή να τονίσω ότι είμαι υποστηρικτής της φιλοσοφίας πως η παροχή οργανωμένων δημοσίων σχέσεων μπορεί να υπάρξει για όλους τους τύπους των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Αποτελεί κατά την άποψή μου σύνδρομο μια πολύ λανθασμένη αντιμετώπιση όταν εταιρείες επικοινωνίας θεωρούν υποτιμητικό την ανάληψη ενός πελάτη, η επιχείρηση του οποίου ανήκει στις «χαμηλότερες» θέσεις στην ανταγωνιστικότητα της αγοράς εξαιτίας του χαμηλού προϋπολογισμού της. Η παροχή υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων δεν είναι προνόμιο των μεγάλων και οικονομικά ισχυρών εταιρειών, αλλά αποτελεί «εργαλείο» ανάπτυξης για κάθε οικονομική δραστηριότητα που ακολουθεί τους νόμους της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας.
Σίγουρα μια μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να συντηρεί την οργανωμένη μορφή δημοσίων σχέσεων ως μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες της, καθώς το κόστος θα είναι μεγάλο και σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί. Μπορεί, ωστόσο, να ακολουθήσει τη συμβουλευτική οδό και να ξεφύγει από τη πολιτική της εφαρμογής του «μάρκετινγκ της γειτονιάς» και την αναμονή της «καινούργιας ιδέας» που μπορεί ίσως ή κάποτε να έχει κάποιος από τους συμμετέχοντες στη λειτουργία της επιχείρησης. Θα μάθει να ενσωματώσει και τον επιστημονικό τρόπο σε κάτι που τόσο καιρό πραγματοποιεί απλά και μόνο εμπειρικά ή γιατί παρατήρησε ότι κάποιος άλλος έκανε το ίδιο και είχε επιτυχία, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει αναρωτηθεί για τους παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την επιτυχία.
Σε ότι αφορά το κόστος, πιστεύω πως μια συνεργασία που θα αναπτυχθεί ανάμεσα σ' ένα εξειδικευμένο γραφείο δημοσίων σχέσεων και μια μικρομεσαία επιχείρηση που θέλει να επεκταθεί περισσότερο ή απλά να διατηρήσει τη σημερινή της ανοδική πορεία, μπορεί εύκολα να έχει θετικό αποτέλεσμα και για τις δύο πλευρές, αρκεί να υπάρχει επαγγελματική εντιμότητα από την πλευρά του γραφείου και δημιουργική θέληση από τη πλευρά της επιχείρησης.
Η εξειδικευμένη εταιρεία δημοσίων σχέσεων πρέπει να καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στα οικονομικά και λειτουργικά μέτρα της κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτου μεγέθους. Από την πλευρά της, η επιχείρηση-πελάτης πρέπει να διακατέχεται από υπομονή και πνεύμα εμπιστοσύνης και πιστής προσήλωσης στο προτεινόμενο πρόγραμμα το οποίο φυσικά προέκυψε ύστερα από σημαντική και ουσιαστική έρευνα.
Όλα μπορούν να γίνουν, να βελτιωθούν, αλλά και να διαμορφωθούν, φτάνει να υπάρχει η θέληση από την ίδια την επιχείρηση και να απευθυνθεί στην κατάλληλη εξειδικευμένη εταιρεία δημοσίων σχέσεων.