30 May 2010

Προσοχή στο περιεχόμενο … οποιασδήποτε μορφής


«ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ για μια καλή ταινία είναι τρία: καλό σενάριο, καλό σενάριο και καλό σενάριο» είχε πει πριν από αρκετές δεκαετίες, ένας μεγιστάνας του κινηματογράφου. Ο αφορισμός αυτός, όσο και αν μοιάζει υπερβολικός, δείχνει εύγλωττα τη σημασία που έχει το περιεχόμενο για οποιοδήποτε business venture. Ιδιαίτερα δε, όταν μιλάμε για επιχειρηματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με το Διαδίκτυο, όπου το περιεχόμενο αποκτά μείζονα σημασία για την επιτυχία του venture.

Στο εν πολλοίς ηλεκτρονικό περιβάλλον του σήμερα, μια επιχείρηση που επιδιώκει να σταθεί δυναμικά, θα πρέπει να επενδύσει σημαντικά στην παραγωγή και διάθεση περιεχομένου οποιασδήποτε μορφής (αναρτήσεις σε blogs, tweets, ειδήσεις κλπ), προκειμένου να πετύχει να κάνει τους χρήστες του «κοινωνικού» Διαδικτύου να συμμετάσχουν σε μια διαλεκτική διαδικασία που ξεφεύγει από το απλό marketing. Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε πέντε βασικούς λόγους για τους οποίους το καλό περιεχόμενο αποτελεί βασικό συστατικό επιτυχίας: πρώτον, οδηγεί τους αναγνώστες του να δημιουργούν συνδέσμους με αυτό και να «απλώνουν το λόγο». Δεύτερον, μέσω των διαφόρων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook, YouTube κλπ), το περιεχόμενο αυτό διαμοιράζεται και αποκτά ακόμα μεγαλύτερο «ακροατήριο». Τρίτον, βοηθά στην ανάπτυξη καλής φήμης για την επιχείρηση. Τέταρτον, μέσω του word-of-mouth, πολλαπλασιάζει το ακροατήριο. Και πέμπτον, τελικά, οδηγεί σε κέρδη.

Η συγκεκριμένη διαδικασία έχει ιδιαίτερη σημασία για το χώρο των Δημοσίων Σχέσεων, αφού του αναλογεί το μερίδιο της ευθύνης στον καθορισμό του εν λόγω περιεχομένου, που θα καθορίσει την εξέλιξη της κάθε επιχείρησης.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται σε άρθρο που δημοσίευσε το Διεθνές Ινστιτούτο Δημοσίων Σχέσεων IPRA, πλέον έχει καταγραφεί αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές προσεγγίζουν τα brands: δεν αρκεί η «πώληση», πρέπει να υπάρχει και η «προσέλκυσή» τους σε διάλογο. Και, για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητη η παραγωγή και διάθεση περιεχομένου που θα έχει ενδιαφέρον και ουσία. Το ίδιο το περιεχόμενο μπορεί να μετατραπεί σε εργαλείο Δημοσίων Σχέσεων των επιχειρήσεων, αρκεί να γίνει κατανοητό ότι σε ένα εκδημοκρατισμένο –λόγω του Web 2.0- δικτυακό περιβάλλον, υπάρχει πολύ μεγαλύτερος ανταγωνισμός (ακόμα και από τους ίδιους τους καταναλωτές). Οπότε, χρειάζονται πολλές αναθεωρήσεις στις προσεγγίσεις, έως ότου γίνει εφικτή η προσαρμογή στα νέα δεδομένα…

Μέχρι τότε, προσοχή στο περιεχόμενο: μπορεί να μετατραπεί στον παράγοντα που θα απογειώσει ή θα βυθίσει το επιχειρηματικό εγχείρημα.