31 Oct 2010

Digital PR … Σταθερή αξία


Είναι πραγματικά άξιο λόγου όταν ακούς «επαγγελματίες» του κλάδου των δημοσίων σχέσεων να δηλώνουν αβέβαιοι για το πώς πρέπει προσεγγίσουν ή και ακόμη εάν θα πρέπει να εμπλακούν στα social media. Κάποια στιγμή, πρέπει να διερευνήσουν σοβαρά και να κάνουν το μεγάλο βήμα (στα νέα δεδομένα του κλάδου τα οποία εμφανώς αγνοούν θέτοντας σε κίνδυνο την εξέλιξη των πελατών τους).

Η προσέγγιση και η ακρίβεια των μεθόδων που χρησιμοποιούνται φυσικά, ποικίλουν δραστικά και ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης. Ωστόσο, υπάρχουν πτυχές που παραμένουν σταθερές, σε κάθε προσπάθεια ανάμιξης της επιχείρησης στα social media.

Οι ιστοσελίδες μπορεί να επωφεληθούν σημαντικά από τα social media sites τα οποία λειτουργούν ως μοχλοί, οδηγώντας σχετικά στοχοθετημένους χρήστες σε μια τοποθεσία. Η κυκλοφορία, μπορεί επίσης να προέλθει άμεσα από πολύ εξειδικευμένα σημεία του κοινωνικού δικτύου, για μικρά ή και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ανάλογα με την προσέγγιση.

•Εάν εμφανίσετε εξαιρετικό περιεχόμενο, το πιο πιθανό είναι ότι το περιεχόμενό σας θα προωθηθεί και θα σας δοθεί η δυνατότητα να διαπιστώσετε ότι θα κινηθεί virally με επιτυχία στα social media sites, παράλληλα με το email και τα άμεσα μηνύματα σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου. Αυτό είναι κάτι παρά πολύ ισχυρό, δεδομένου ότι οι χρήστες αισθάνονται ότι οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από έναν έμπιστο φίλο σε ένα αξιόπιστο δίκτυο.

•Τα links είναι καθοριστικής σημασίας για Search Engine Optimization (SEO). Ως εκ τούτου, οι καμπάνιες στα social media sites θα πρέπει να θεωρούνται ως μέρος μιας στρατηγικής SEO. Η Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης, σταθμίζουν την αξία του κάθε συνδέσμου και τη συνολική σύνθεση των δεσμών αυτών που έχουν σχέση με την ιστοσελίδα σας. Όσο περισσότερες συνδέσεις, τόσο το καλύτερο. Όσο πιο στοχευμένες, ακόμη περισσότερο.

•Ως αποτέλεσμα τώρα των δεσμών που δημιουργούνται από το περιεχόμενό σας, είναι το ότι μια επιτυχημένη καμπάνια θα συνεχίσει να προσφέρει στοχοθετημένη κυκλοφορία από τις συνδέσεις που έχουν αποκτηθεί. Οι δεσμοί αυτοί που χτίστηκαν από το ισχυρό περιεχόμενό σας και τις καμπάνιες σας, είναι αρχειοθετημένοι και παραμένουν ζωντανοί στο διαδίκτυο επ ‘αόριστον.

•Εάν αφοσιωθούμε και η συμμετοχή μας στα social media sites είναι δημιουργική, τότε το κέρδος για τη φήμη του brand είναι ασύγκριτο. Η συμμετοχή στα social media sites διασφαλίζει στους υπεύθυνους του κλάδου των δημοσίων σχέσεων καλύτερη πρόσβαση στους καταναλωτές και ασύγκριτο έλεγχο του brand και του διαλόγου. Με αυτό τον τρόπο έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό εργαλείο για τη διαχείριση της φήμης του brand, κάτι που είναι ίσως το κρισιμότερο σημείο της επικοινωνίας.

Με όλα τα παραπάνω, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να βρείτε διάφορους τρόπους προκειμένου να παρακολουθήσετε αξιολογώντας τη συμμετοχή σας στα social media sites. Φυσικά η παρακολούθηση αυτή αφ’ ενός μεν, μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, αφ’ ετέρου δε, εξαρτάται από τους στόχους σας.

Σε κάθε περίπτωση, πριν προωθήσετε το περιεχόμενό σας και ασχοληθείτε με τα social media, οφείλετε να καθορίσετε τους στόχους και να προσδιοριστούν οι κανόνες μέτρησης για να παρακολουθήσετε την καμπάνια σας. Ένας κανόνας είναι να έχουμε καλό analytics site και υποβολή εκθέσεων. Οργανωθείτε και εκμεταλευτείτε τα νέα δεδομένα…