9 Oct 2010

Οι «ειδικοί» στα Social media PR

Θα έλεγε κανείς πως ο χαρακτηρισμός «ειδικός», όταν πρόκειται να τον συνδέσουμε με το social media PR είναι μια ιδιαίτερα εγωιστική προσέγγιση. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις που σωστά έχει δοθεί ο τίτλος του εμπειρογνώμονα σε άτομα με ειδικές γνώσεις, όμως αυτό στα social media και με την τόσο ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας, είναι αφύσικο και αρκετές φορές ύποπτο. Θα ήταν ιδανικό να υπάρχει εκείνος ο social media PR expert που θα σας γεμίσει τον τραπεζικό σας λογαριασμό… ωστόσο, αυτό αποτελεί ακόμη ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Τουλάχιστο με βάση τα σημερινά δεδομένα…

Για να είναι κάποιος internet strategist «guru» απαιτείται πολύ περισσότερο από το να κατανοεί απλώς τη τεχνολογία. Το να είναι κάποιος «ειδικός» στα social media και του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν και εξελίσσονται, χρειάζεται κάτι περισσότερο από την κατανόηση του λογισμικού και των εργαλείων που αναπτύσσονται και φυσικά το να έχεις γρήγορα δάκτυλα και κοφτερό μυαλό δεν προσθέτει τίποτα. Ο μόνος τρόπος για να μπορεί να οριστεί ένα άτομο ως «Social Media PR Expert», πρέπει να είναι ένας άνθρωπος ο οποίος πολύ απλά να κατανοεί την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε.

Το θέμα φυσικά δεν είναι ούτε μόνο η τεχνολογία, ούτε οι στατιστικές γραμμές, που αποδεικνύουν τον αντίκτυπο στην αγορά. Πρόκειται για οικοδόμηση σχέσεων. Μερικές φορές η υπομονή ενός μοναχού δεν αρκεί, διότι θα πρέπει να ασχοληθούμε με ανθρώπους που δεν έχουν ακόμη καταλάβει τι σημαίνει να είναι πραγματικά άνθρωποι, μεταφέροντας ακριβώς αυτό και online. Έπειτα, υπάρχουν οι πελάτες οι οποίοι πραγματικά αρκετοί απεχθάνονται τη τεχνολογία. Με όλους αυτούς θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε συμπεριφορές έτσι ώστε να έχουμε κάποιες πιθανότητες να τους βοηθήσουμε.

Πάνω απ ‘όλα, οι εμπειρογνώμονες ή σύμβουλοι θα σας διδάξουν πώς να ακούσετε. Ακούστε το δίκτυό σας, ακούστε το κοινό σας, για να ακούσετε τι έχουν να πουν, τους πόνους και τα προβλήματά τους και να ακούσετε πώς θέλουν να βοηθηθούν στην επίλυση τους και στον βαθμό που μπορείτε.

Πρόκειται κατ’ αρχάς για ένα πειραματισμό, μια εμπειρία, χρησιμοποιώντας ένα πλήθος δεξιοτήτων και εμπειρογνωμοσύνης, προκειμένου να συνδεθείτε υποδειγματικά με τους κατοίκους του κόσμου. Ίσως δεν γνωρίζετε για το πώς θα μεταφραστεί σε κέρδη, αλλά οπωσδήποτε θα βρείτε έναν τρόπο. Η ουσία των social media είναι το ανοικτό μυαλό για το ποια είναι τα σημαντικά πράγματα για τους ανθρώπους, οι οποίοι είναι πιθανόν να γίνουν εκτός από φίλοι και πελάτες σας.