9 Oct 2010

Στρατηγική περιεχομένου… το Άλφα και το Ωμέγα

Είναι δεδομένο πως το Διαδίκτυο έχει δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις, έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει, ενώ παράλληλα έχει τη δυνατότητα να λάβει μια πληθώρα πληροφοριών προτού πάρει κάνει την τελική του επιλογή.

Τα τελευταία χρόνια, ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων (που συνεχώς αυξάνεται) αναθεωρούν τις επικοινωνιακές τους προσεγγίσεις, με αποτέλεσμα αρκετές από αυτές να έχουν αρχίσει να εμπλέκονται στα social media. Αυτό όμως που αντιλαμβανόμαστε είναι ότι αυτές οι επιχειρήσεις δεν έχουν διασφαλίσει, κατά κάποιον τρόπο, τις πιθανές επιπτώσεις από αυτήν τους την «εμπορική» προσπάθεια. Έτσι λοιπόν με μεγάλη ευκολία προτάσσουν το «follow us on Twitter» ή «friend us on Facebook» χωρίς στην ουσία να στηρίζονται σε μια πραγματική και ουσίας, στρατηγική.

Θα πρέπει οι επιχειρηματίες να αντιληφθούν σφαιρικά τον κόσμο των social media, προτού προχωρήσουν στην ενεργό εμπλοκή τους και φυσικά, την αναγκαιότητα διαμόρφωσης μιας στρατηγικής καθώς τα βασικά ερωτήματα που γεννιούνται δεν διαφέρουν πολύ από τα βασικά στα οποία μόνον οι επαγγελματίες του κλάδου των δημοσίων σχέσεων είναι σε θέση να δώσουν σωστά διατυπωμένες απαντήσεις.

Πώς θα προσελκύσει μια επιχείρηση περισσότερους πελάτες; Πώς θα πείσει αυτούς τους πελάτες να μιλήσουν γι’ αυτή; Πώς θα δημιουργήσει πελάτες οι οποίοι θα αγοράζουν περισσότερα και συχνότερα; Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν μερικά βασικά δεδομένα όπως:

•Η αγορά είναι κορεσμένη. Όλα φαίνονται τα ίδια και αυτό δεν βοηθά όταν, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, οι άνθρωποι έχουν στη διάθεσή τους πολύ λίγο χρόνο να διαθέσουν στο αγοραστικό τους ενδιαφέρον.
•Oι άνθρωποι σήμερα χρησιμοποιούν τα social media για να συζητήσουν τα νέα προϊόντα, κάνουν τη δική τους έρευνα, διασταυρώνουν πληροφορίες κλπ.
•Με την πάροδο του χρόνου, οι πελάτες δεν είναι πια παθητικοί καταναλωτές, αλλά ιδιαίτερα δραστήριοι, που συμμετέχουν στον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα διατίθενται στο εμπόριο.
•Οι καταναλωτές απλά δεν εμπιστεύονται εύκολα, ιδιαίτερα τις εταιρείες.
•Ο σύγχρονος καταναλωτής αγοράζει ανάλογα με το πως τον κάνει ένα προϊόν να αισθάνεται και όχι σύμφωνα με το τι θα του πείτε πως θα έπρεπε να αισθάνεται.
•Η ύφεση έχει αλλάξει οριστικά τους καταναλωτές και τον τρόπο συμπεριφοράς τους, για την αντίληψη της αξίας. Είναι κάτι πέραν των τιμών και τη στρατηγική προώθησης των προϊόντων.
•Κάθε online PR ή social media PR κλπ. δεν λειτουργεί χωρίς να υπάρχει στρατηγική περιεχομένου.

Είναι εύκολο μια επιχείρηση να στήσει ένα blog, ένα λογαριασμό Twitter, ένα group στο Facebook ή μια ομάδα στο LinkedIn. Το κλειδί όμως είναι ποιό ή τι είναι αυτό που θα οδηγήσει τους ανθρώπους να ενδιαφερθούν και κατ’ επέκταση να εμπλακούν στη διαδικασία.

Είναι απαραίτητο για τη σημερινή επιχείρηση να θεσπίσει σαφείς, ολοκληρωμένες στρατηγικές PR για διάφορα κανάλια μέσων ενημέρωσης, προκειμένου να παραδώσει προσωπικά μηνύματα που θα ευθυγραμμίζονται πλήρως με τους στόχους της.