31 Oct 2010

Το Facebook για αρχάριους... πολιτικούς


Παρακολουθώντας σε τακτική βάση τα updates στο blog «Πρόχειρο Τετράδιο» του Παναγιώτη Παπαχατζή διάβασα ένα άρθρο το οποίο βρήκα πολύ ενδιαφέρον (με μηνύματα προς πολλούς αποδέκτες) και θα ήθελα να συμμεριστώ μαζί σας (ένα μέρος τουλάχιστον).

Όπως γράφει ο Παναγιώτης Παπαχατζής:

«Ήθελα εδώ και καιρό να γράψω ένα αναλυτικό guideline για το Facebook, ίσως αυτό να γίνει τον επόμενο μήνα. Αυτή την φορά είπα να αρκεστώ σε μερικές απλές συμβουλές και αυτό γιατί η πιθανότητα εκλογών, γέμισε το inbox μου με δεκάδες αιτήσεις φιλίας από πολιτευτές – όλων των παρατάξεων – που έσπευσαν να αποκομίσουν επικοινωνιακό όφελος… ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν. Ιδού λοιπόν μερικές απλές συμβουλές επιβίωσης.

2) Είστε πολιτικός και ανοίξατε προφίλ; Μέγα λάθος. Ο στόχος σας, λογικά, είναι να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο, κάτι που σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα οι, περίπου, 5.000 που έχει θέσει το facebook σαν όριο θα εξαντληθούν και θα αναγκαστείτε να ανοίξετε page. Αφήστε, λοιπόν, το πρώτο βήμα και περάστε κατευθείαν στο επόμενο.

3) Εφόσον θέλετε να επιμείνετε με το προφίλ μην αρχίζετε να κάνετε μαζικά friend requests στην προσπάθεια σας να μαζέψετε μεγάλο… ακροατήριο γρήγορα. Το facebook θα σας θεωρήσει spam user και θα μπλοκάρει το profile σας με αποτέλεσμα όσο επίμονος και να είστε να υποχρεωθείτε να ανοίξετε page, όσο και αν προσπαθήσατε (κακώς) να το αποφύγετε. Προτιμήστε να κάνετε, λογικά σε αριθμό, και στοχευμένα friend requests με κάποιο προσωπικό μήνυμα μέσα από το οποίο θα ζητάτε, εφόσον σαν κάνει κάποιος αποδοχή, να σας προτείνει σε μερικούς φίλους.

4) Αντίστοιχα εφόσον ανοίξετε page μπορείτε να συγκεντρώσετε τους πρώτους υποστηρικτές σας μέσα από τις προσκλήσεις που θα κάνουν στους “φίλους” τους, οι συνεργάτες και οι γνωστοί σας από τα δικά τους profiles καθώς και από μια διαφήμιση που, ακόμα, εντός του facebook είναι φθηνή.

5) Προσπαθήστε (είτε προφίλ έχετε, είτε page) να έχετε μια συνεπή συχνότητα σε όσα ανεβάζετε στο wall σας. Δεν πρέπει να πνίγετε με υλικό τον κόσμο γύρω σας αλλά ούτε και να ξεχάσουν ότι υπάρχετε. Μεταξύ ποσότητας και ποιότητας διαλέξτε το δεύτερο. Δείτε πόσο χρόνο έχετε εσείς ή οι συνεργάτες σας να ασχοληθείτε με το account σας και προσαρμόστε το υλικό που ανεβάζετε ανάλογα. Το facebook, όπως και όλα τα κοινωνικά μέσα χρειάζονται, πάνω απ’ όλα διάδραση.

6) Δελτία τύπου και απομαγνητοφωνημενες ομιλίες απαγορεύονται δια ροπάλου εκτός αν θέλετε να στέλνετε (με προσωπικό μήνυμα) σε όσους δημοσιογράφους σας ακολουθήσουν στο facebook, δημιουργώντας μαζί τους μια εναλλακτική επικοινωνία σε σχέση με το συμβατικό mail.

7) Πέρα των υβριστικών σχολίων και των πολύ προσωπικών επιθέσεων ποτέ μα ποτέ μην σβήσετε σχόλιο κάτω από ανάρτηση σας. Η προνοητικότητα ενός screenshot από την πλευρά αυτού που το είχε γράψει αρκεί να γκρεμίσει όσα προσπαθείτε να χτίσετε.

8) Συνδέστε το προφίλ σας με όλα τα event σας.

9) Ποτέ, μα ποτέ, μην γράφετε με ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Είμαι βέβαιος ότι από την αρχή θεωρείτε ότι από λάθος έχω παραλείψει το (1)…

1) Το facebook είναι απλά ένα εργαλείο. Εάν θέλετε, πραγματικά να έχετε επικοινωνιακό όφελος από τα social media προσλάβετε κάποιον που ξέρει να το κάνει για εσάς, χαράξτε την επικοινωνιακή σας στρατηγική και κινηθείτε ανάλογα.»